Cílem této služby je sestavit tým obchodních zástupců, případně jeho supportu, v zahraničí, tedy přímo v zemi či na místě, kde chcete obchodovat. Tato služba je vhodná pro společnosti, které chtějí mít obchodní zástupce v terénu za účelem osobních návštěv potencionálních zákazníků s cílem nových akvizic. Nezáleží přitom na tom, jestli obchodníky chcete využít dlouhodobě, nebo třeba jen na jednorázový projekt. Ať již u požadavků na obchodního zástupce dáváte důraz na zkušenosti, jazykovou vybavenost, znalost oborů či máte jiná specifická kritéria, najdeme pro Vás ideální kandidáty.
V první řadě má výborný poměr cena/výkon a vysokou přidanou hodnotu. Pokud by jste si vybrali variantu zaměstnat si obchodního zástupce na HPP, což bývá nejčastěji zvolená varianta, náklady se v průměru až ztrojnásobí oproti variantám, které nabízí naše společnost. To samozřejmě nelze tvrdit všeobecně, ale pokud provedeme hrubou kalkulaci, ukáže se, že minimálně následující nezbytné položky Vám celou variantu podstatně prodraží:
Příklad:Obchodní zástupce (dále jen OZ) pro německý trh na HPP: Pro znázornění, je příklad uveden v měsíčních výdajích, to znamená že náklady, které jsou jinak fixní převádíme na měsíční splátky.
Měsíční náklady:
základní mzda 32.000,- Kč/měs. (Superhrubá mzda 42.880,-)
vybavení (telefon, notebook, auto, desk atd.)
cestovní výdaje (benzín, hotely atd.)
diety (45,- Eur na den pro většinu západních zemi)
provize
Pokud bychom vycházeli z průměrné mzdy OZ 32.000,- Kč/měs. (superhrubá mzda 42.880,-) a 10 dní v zahraničí (Německo), tak náklady budou cca 80.000,- Kč/měs. bez provizí (orientačně vybavení cca 12.000,- Kč/měs., cestovní výdaje cca 15.000,- Kč/měs. a diety cca 10.000,- Kč/měs.). Výdaje se samozřejmě můžou lišit v závislosti na kvalitě vybavení, délce trasy atd. Vždy je možné někde „ušetřit“, stejně tak jako naopak investovat do svého zaměstnance a do jeho „výstroje.“
Pří sestavování obchodních týmů je možné tyto náklady výrazně snížit, ať již třeba tím, že OZ disponuje vlastním vybavením či pracuje na ŽL anebo požaduje pouze provize z obratu.
Pro klienta je důležité, aby věděl z jakého důvodu na cizí trh chce vstoupit, jaký na to má rozpočet a zároveň jaké je jeho očekávání výnosu. Jde o spolupráci s obchodním týmem na určitou dobu či máte zájem o dlohodobou spolupráci? (viz. Zakládání společností v zahraničí) Máte představu jak velkou oblast chcete obchodně pokrýt, zda Vám bude stačit jeden obchodník do terénu, či postačí indoor nebo jich potřebujete více? S tím souvisí i následné dotazy jako např. jsou vyřešeny všechny otázky při adaptaci na nový trh, jako jsou překlady potřebných materiálů (manuály, web, e-shop, komunikace atd.)?
Toto je pouze pár základních otázek, které musí být zodpovězeny před startem projektu. Obchodní zástupce by měl být taktéž vybaven propagačními materiály v jazyce dané země a to včetně ceníků! Je tedy důležité, než se budete zabývat sestavováním obchodního týmu, dát dohromady tyto a další nezbytné záležitosti. Pokud máté zájem, samozřejmě Vám pomůžeme i s těmito úkony v rámci jiných služeb jako např. OBCHODNÍ PORADENSTVÍ, MARKETING!
Cena musí být již z logiky věci stanovena individuálně a není možné ji stanovit paušálně. Projekty mohou trvat měsíce, ale taky roky, a je tedy třeba počítat s odpovídajícím rozpočtem. Pokud Vás tento propočet více zajímá, domluvte si s námi schůzku, první konzultace je zdarma, jsme ochotni přijet i za Vám.
Vybereme pro Vás kandidáta na míru dle Vaších představ. Spolupracujeme s obchodními agenturami po celém světě díky čemuž Vám můžeme vyhledat a z hlediska Vámi zadaných parametrů projít a prověřit stovky kandidátů nejen pro obchodní činnost, ale i např. pro support. Pro některé evropské trhy disponujeme i vlastní databází uchazečů která činní cca. 5000 kandidátů.